Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2009 03:35 - Доказателство за съществуването на Бог.
Автор: rockbul Категория: Технологии   
Прочетен: 1481 Коментари: 3 Гласове:
0



Доказателство за съществуването на Бог.

Доказателството за съществуването на Бог не е емпирично, а се постига чрез философията и логиката. Да предположим, че имаме един хляб – т.е обективно и физически той съществува. Този хляб не съществува сам по себе си, а съществуването му е обусловено от безброй условия, които трябва да са изпълнени преди това. Имаме принципа на причинно-следствената верига. Например, за да имаме този хляб, то трябва преди това да има пшеница, от която той се прави. Това да приемем, е последното условие, което обуславя обусловимото (хляба). За да имаме пшеницата, от която се прави хляба, обаче трябва да е изпълнено някакво друго условие – например трябва да има подходяща почва, на която пшеницата да се развие. За да имаме подходяща почва, на която да се развие пшеницата, от която се прави хлябът, трябва да имаме например подходяща скална основа. За да имаме подходящата скална основа, която е условие да има подходяща почва, която е условие да има пшеница, която пък е условие да има хляб, трябва да е изпълнено нещо друго. Така всяко условие обуславя обусловимото зависещо от него, но самото условие се явява обусловимо на някакво предходно нему условие и тн. Общо взето всичко дотук е ясно. Но възниква един много важен въпрос, от който зависи самото доказателство за съществуването на Бог. Въпросът е следният:
Условията, които формират причинно-следствената верига, обуславяща хляба, крайна или безкрайна величина са? Т.е можем ли да изброим всичките условия, или те са безброй.

Може да ни отнеме хиляди години, за да изброяваме всичките условия. Това разбира се не е нужно. Отговорът е един – условията, които съставят причинно-следствената верига на хляба, са КРАЙНА ВЕЛИЧИНА. Т.е тези условия имат начало и край. Има едно условие, което е първо, и друго – което е последно.

Защо това е така? Това е така, поради самото физическо присъствие на хляба. Щом държим този хляб в ръцете си, значи условията, които го обуславят са крайно число – нали, щом го има хлябът, значи са изпълнени абсолютно всичките условия, които го обуславят? Изобщо, щом нещо съществува физически, следователно са изпълнени всичките условия, от които нещото зависи. Ако само едно условие не е изпълнено, веригата се прекъсва и крайният продукт – в случая хлябът, нямаше да го има. А единственото условие всички условия да бъдат изпълнени, е броят условия да е крайна величина. Ако условията са безкрайно много, то нито едно условие няма да бъде изпълнено. За да изпълним всичките условия напълно, трябва да започнем от първото. Изпълнявайко първото, се изпълва условието за второто. От второто се изпълва третото, и така нататък. Ако условията бяха безкрайно много, то нямаше да има първо, тъй като безкрайността няма начало и край. Ако няма първо условие, то не може да има и изпълнено второ, от второ не може да се изпълни третото, и така нямаше да има нищо. Всяко нещо, което е безкрайно, означава че ще се изпълняват и безкрайно дълго безкрайните условия и нямаше да имаме краен резултат. Все едно безкрайно дълго произвеждаме нещо, без да го поризведем напълно. Фактът, че хлябът съществува, е доказателство, че са изпълнени всичките му условие, а за да са изпълнени всичките условия трябва тези условия да са краен брой, т.е да има едно първо, от което да започнем, което да бъде изпълнено напълно, за да доведе до второто и тн. Всички означава от първото до последното. Значи има едно първо условие.

Така, значи условията, от които зависи хлябът, са краен брой. От какво следва това. Ами щом са изпълнени всичките условия, значи те са краен брой. Щом са краен брой условия, значи имат начaло и край – има едно първо условие, има едно последно условие. Сега да се замислим какво е това първо условие? От него зависят всички останали, но понеже то е първо, преди него няма други условия, от които то да зависи. Това първо условие съществува без причина, но то е причината за всичко. То е единственото нещо на този свят, което същестува само по себе си, за него няма причина и то не зависи от нищо , което да го обуславя. Значи имаме нещо, което обуславя всичко останало, всичко останало зависи от него, но това нещо не зависи от нищо, за него няма причина и то съществува Безусловно, т.е без причина за себе си. Самото то същестува поради себе си самото и е причина за себе си, както е причина и за всичко останало. Значи това нещо съществува без причина, то е причина за всичко останало и от него започва всичко, но то самото не започва от нищо и е обусловено само от себе си. Това нeщо не може да е нищо друго освен БОГ.

Синтез на Петте Доказателства за съществуването на Бог, от Тома Аквински
alvassareiro



Гласувай:
0



1. анонимен - Приятелю , появаяваш се
27.03.2009 04:16
точно когато си трия блога .
Тук едва ли ще откриеш отговор на въпросите си ...
А може и да откриеш . Все пак в Blog.bg е събран цвета на нацията . От гений нагоре .... :)
Е , все пак заслужаваш отговор на въпросите си .
Аз като един от гениите тук (макар и вече бивш) ще се опитам да ти дам някои насоки (поне) върху , които да мислиш .
Първо - огледалния образ на нещата не е задължително еднакъв с първообраза . Факт е . Ще бъде доста дълго да ти приведа физичните и математически доказателства , затова просто ще трябва да ми се довериш . Колкото по- назад във Времето се връщаме , толкова повече огледалния образ се отличава от първообраза . Принцип на неопределеността . Образа в огледалото не може да съвпада напълно с образа пред огледалото . Принцип на Забраната на Паули . Всичко това означава ,че твоят хляб , приятелю , може да е започнал като хаотична система от кварки или дори техните "аромати" - безмасови частици с определен спин , пренасящи взаимодействие . Атомите не знаят нищо за Живота и Смъртта . Случайна флуктоация и се ражда песъчинка ... или стръкче трева . Много е дълго за обяснение . Но понеже подхвана темата за Бог , ще ти кажа , кое е истинско доказателство за Неговото съществуване . И така - доказателство за съществуването на Бог е ....нашето съществуване.
Повярвай ми , от гледна точка на квантовата механика , самото хващане на една чаша с вода е цяло чудо , защото има безброй бъдеща в които ти не успяваш да хванеш чашата и само едно бъдеше в което това се случва . И въпреки това ние някак си успяваме да предизвикаме да се случи единственото от възможните безброй бъдеща , чрез волята си . Това би могъл да стори само един Бог . А ние сме създадени по образ и подобие Божие . Тоест - Бог е част от нас и ние сме част от Него . Но....има неща в наблюдаемата Вселена , които противоречат на това . Тези противоречия намират своето решение в моята теория за "Недостатъчността на Бог " . Тази теория ще представя в друг сайт , защото както казах в началото си заминавам от този .
Поздрави!:)
цитирай
2. анонимен - Hlqba Boji Dar E!!!
27.03.2009 05:10
"Hlqba E osnovata na ocelqvaneto"! Kato nqma hlqb-nqma i Osnova! Temata e dosta " Interesno-zaka4liva",t.e. - subujda6ta dosta zabraveni 4uvstva v XXI Vek. Bez hlqb nqma Jivotl! Bravo A4o...Bog ili Sin,hlqba si e Boji dar,kakto i Vinoto...NO , tova e edna druga TEMA!!!
цитирай
3. анонимен - Опиум за народа
27.03.2009 05:18
Да предположим, че имаме едно лайно – т.е обективно и физически то съществува.Това лайно не съществува само по себе си, а съществуването му е обусловено от безброй условия, които трябва да са изпълнени преди това. Например, за да изсерем това лайно, то трябва преди това да хапнем нещо. Но това не доказва съществуването на нещо, наречно Бог.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rockbul
Категория: Забавление
Прочетен: 1031707
Постинги: 249
Коментари: 563
Гласове: 1363
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930